سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلسطین مظهر مقاومت،غزه قربانی جنایت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مقاومت تا آزادی کامل ادامه خواهد داشت.........

هنیه در مراسم جشن بیستمین سالگرد تاسیس جنبش حماس بار دیگر بر پایبندی فلسطینیان بر گزینه مقاومت تا آزادی کامل سرزمین های فلسطینی تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در جمع هزاران تن از طرفداران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس این جنبش در غزه گردهم آمده بودند، تاکید کرد: حضور گسترده شما نشان می دهد که جنبش حماس و مردم فلسطین هرگز در برابر تحریم ها شکست نخواهد خورد.
وی افزود: این حضور نشان دهنده آن است که زنان، مردان و کودکان فلسطینی به رغم اقدامات خصمانه رژیم اشغالگر اعم از ترور ها و دستگیری های مداوم هم چنان مقاوم و صبور ایستاده و امروزدر اینجا جمع شده تا بار دیگر حس اعتماد و همبستگی اش را با جنبش حماس اعلام کند.
وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنبش حماس تاکید کرد: به همه مبارزان تاریخ این ملت و رهبران آنها می گوییم که این مردم بر خط و مشی بزرگان شان باقی خواهند ماند و حماس هم چنان قوی و صبور در برابر مشکلات خواهد ایستاد.
هنیه تصریح کرد: امروز عید هویت فلسطینی، عربی و اسلامی است، عید تحولات بزرگی در تاریخ فلسطین. عید تجدید بیعت مردم با مساله فلسطین، 
بیت المقدس، مسجد الاقصی و عید جهاد و مقاومت.
وی اظهار داشت: مردم ما هرگز از حقوق و اصول شان چشم پوشی نخواهند کرد. مردم فلسطین هرگز از بیت المقدس، مسجد الاقصی و حق بازگشت آوارگانشان چشم پوشی نخواهند کرد و هرگز اسراییل را به رسمیت نمی شناسند.
وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا، دشمن صهیونیستی و تمام کسانی که با ما دشمنی می کنند باید بدانند جنبش حماس به دلیل پایبندی اش به اصول و ارزش های فلسطین از چنین حمایت گسترده مردمی برخوردار است.
هنیه تصریح کرد: خواهران و برادران، در شرایط سختی که مردم فلسطین با آن روبرو هستند، ما بیستمین سالگرد تاسیس حماس را جشن می گیریم و جشن امسال ما بعد از سه رویداد مهم برگزار می شود که عبارتند از برگزاری کنفرانس آناپولیس که پیش از برگزاری آن هزاران تن از مردم ما در داخل و خارج فلسطین به خیابان ها آمده و اعلام کردند تمام کنفرانس هایی که برای نقض حقوق ملت فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان به سرزمین شان، چشم پوشی از بیت المقدس و آزادی تمامی اسرا باشد، کنفرانسی شکست خورده است و نه برای کسانی که بانی این کنفرانس بوده اند و نه برای شرکت کنندگان آن سودی به همراه نخواهد داشت.
هنیه تصریح کرد: ما پس از 20 سال اعلام می کنیم که هنوز خسته 
نشده ایم و نسل های آینده مان نیز به اصول و ارزش های ما پایبند هستند و هرگز از خاک فلسطین، مسجدالاقصی و بیت المقدس چشم پوشی نمی کنند.
وی ادامه داد: دومین تحول مهمی که با آن روبرو بودیم خروج حجاج فلسطینی از گذرگاه رفح به مصر و پس از آن به مکه مکرمه بود. این مساله نشان دهنده عمق ریشه و روابط استراتژیکی ما با جهان عرب و اسلام است و نشان می دهد که اسراییل و آمریکا هرگز نمی توانند ریشه استراتژیکی عربی ما را از بین ببرند و موضع گیری مصر، کشور دوست و برادر، این امر را به اثبات رساند.
نخست وزیر دولت برکنار شده فلسطین بار دیگر عنوان داشت: تحریم، حملات، ترور ها و دستگیری ها هرگز مردم ما را ناامید نخواهد کرد و آنها هم چنان به راه مقاومت به عنوان تنها راه برای احقاق حقوق مشروع شان ادامه خواهند داد.
وی رویداد سوم را شهادت ده ها فلسطینی به ویژه عناصر جنبش حماس در غزه دانست که بر اساس حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. هنیه تصریح کرد: این مساله ثابت می کند گزینه مقاومت و جهاد بهترین گزینه برای آزادی فلسطین، بیت المقدس و بازگشت آوارگان است و راهی برای مصالحه وجود ندارد.
وی افزود: روبوسی کردن و لبخند زدن با جلادانی که حقوق مردم فلسطین را ضایع می کنند و به رغم انجام مذاکرات به شهرک سازی هایشان در سرزمین های فلسطینی و محاصره غزه ادامه می دهند و هم چنان مردم را به خاک و خون می کشند، سودی ندارد. هنیه تصریح کرد: ما تنها راه مقاومت و پایداری 
را پیش روی داریم و این راه مبارکی است که خروج رژیم اشغالگر را از جنوب لبنان پس از 20 سال به دنبال داشت.
وی افزود: رژیم صهیونیستی با مقاومت سلحشورانه مردم لبنان و نیروهای مقاومت آن بی 
هیچ قید و شرطی مجبور به خروج از جنوب لبنان شد و این اتفاق در نوار غزه نیز روی داد و رژیم اشغالگر نه از طریق مذاکره بلکه تحت حملات مقاومت و پایداری ملت فلسطین منجر به خروج از این منطقه شد.
رهبر بلندپایه حماس تاکید کرد: مقاومت سرآغازی برای شکست قدرت موسوم به ابرقدرت جهانی (آمریکا) شد به طوری که این مقاومت گسترده در عراق و افغانستان شکست آشکار آمریکا را رقم زد.
وی افزود: این پیروزی در برابر طاغوت بزرگی که قصد دارد جهان عرب و اسلام را نابود سازد به یاری خداوند متعال در بیت المقدس و برافراشتن پرچم توحید و فلسطین در بیت المقدس پایان می یابد.
هنیه خاطرنشان کرد: صحبت از مذاکره و عادی سازی روابط در حالی مطرح می شود که ظلم و ستم دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین هم چنان ادامه دارند.  وی افزود: دشمنان مردم فلسطین، مقاومت و حماس از زمان تشکیل جنبش حماس با ترورها، بازداشت ها، تحریم های سیاسی و اخیرا سیاست 
تحریم ظالمانه علیه این جنبش و طرفدارانش در نوار غزه سعی در شکست مقاومت و این جنبش داشته اند.
وی ادامه داد: ما طی 20 سال با تهدید ها و اجحاف های زیادی روبرو شدیم و ایستادیم و مقاومت کردیم و امروز حماس به یاری خدا راه 
مقاومت را ادامه می دهد.
هنیه تاکید کرد: کسانی که غزه را محاصره کرده اند، بیایند و این وحدت و بزرگواری زنان و مردان فلسطین را ببینند که هم چنان پایدار و ثابت قدم ایستاده اند.

منبع:روزنامه  مردم سالاری